U kon eerder al onze blog lezen over het effect van een goed contractmanagement. Het hoeft natuurlijk geen betoog dat het efficiënte en geautomatiseerde systeem van contractbeheer tal van voordelen biedt en niet in het minst financieel gewin.

Zoals u weet, biedt ContractZA een efficiënt en gebruiksvriendelijk platform aan waarop u al uw contracten en uitgaande documenten makkelijk en veilig beheert.

We zetten de voordelen van ons platform nog even voor u op een rijtje:

  • gecentraliseerd en efficiënt contractbeheer
  • digitale flow van ingevulde en ondertekende documenten
  • flexibele oplossing: zowel voor binnendienst- als mobiele medewerkers
  • naadloze integratie met uw ERP of CRM systeem
  • versnel uw verkoop- en ander processen

Smart documents

Documenten en contracten zijn de bouwstenen voor elke onderneming. Geen enkel bedrijf, klein of groot, kan werken zonder documenten. Al deze formulieren, of het er nu 50 of duizenden zijn, dienen beheerd te worden. Het is daarom verstandig om het beheer van al uw papieren te gaan “verslimmen”. Eerder kon u al ontdekken wat de meest gangbare problemen zijn bij een manueel of slecht doordacht contractbeheersysteem:

  • zaken worden complexer
  • documenten moeten vanop afstand beheerd kunnen worden
  • bepaalde info is fraudegevoelig
  • sommige informatie is vatbaar voor fouten of onvolledigheden
  • enz.

Slimme formulieren binnen een digitaal contractbeheersysteem bieden hierin een gepaste oplossing.

Digitaal online ondertekenen op een veilige én legale manier

Beheerde documenten op het platform worden digitaal bijgehouden en bijgevolg ook digitaal voorzien van een handtekening.

Documenten digitaal handtekenen kan vandaag op veel verschillende manieren:

  • met uw eID kaart
  • via SMS
  • de app van de overheid: Itsme
  • via touchscreen op PC, smartphone, tablet

Betrust N.V. is onze partner waarmee we het digitaal ondertekenen van slimme formulieren mogelijk maken.  Ze bieden gespecialiseerde dienstverlening met betrekking tot het digitaal ondertekenen, certifiëren, archiveren en versturen van documenten. Ze biedt haar diensten aan in de vorm van een Software-as-a-Service (SaaS) model.

Op die manier kunnen organisaties en bedrijven hun businessapplicaties uitbreiden met deze diensten om zo de administratieve kosten drastisch te verkleinen en de klantentevredenheid te verhogen.

Voor KMO’s

Kleinere bedrijven of organisaties hebben meestal een kleiner volume aan documenten en contracten. Het is echter niet verstandig om te denken dat u als KMO geen efficiënt documentbeheersysteem nodig hebt, integendeel!

Voor het digitaal ondertekenen maakt u als KMO gebruik van OK!Sign.

OK!Sign maakt op dezelfde wijze gebruik van het Betrust Secure Signing Platform (BSSP) en biedt eveneens alle basisfunctionaliteiten om uw documenten online in te vullen en te ondertekenen.

Veilig en wettelijk

Alle digitale handtekeningen worden voorzien van een tijdstempel en documenten worden gecertificeerd om de oprechtheid van het document bij het ondertekenen te garanderen.

Rechtsgeldige ondertekening van documenten binnen de EU

U hoeft zich ook geen zorgen te maken over de rechtsgeldigheid van deze manier van ondertekenen. Op basis van de Europese wetgeving (eIDAS verordening) worden al uw documenten binnen de Europese Gemeenschap rechtsgeldig ondertekend, ongeacht op welke wijze.

Digitaal ondertekenen kan via:

  • eID kaart
  • SMS
  • Itsme
  • een touchscreen op een smartphone, PC of tablet

Overtuigd van de voordelen van een digitaal beheer van uw documenten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Meer weten?

Demo gratis aanvragen